Balerina

O balerina isi unduie bratele facand miscari precum ale unui inger ce poate cadea din ceruri in orice clipa.Cearcanele ochilor, morminte ale oboselii ingroapa doua safire, buzele sale rubinii se misca usor parca in bataia unei brize.Dansa parca in ritmul sunetelor, atat de intens incat te pierdeai hipnotizat in frumusetea buclelor negre si a miscarilor angelice demonice.Simetria sa era exacta, construita parca sa acopere o catedrala in ani de munca.Simtea ca trebuie sa ia o pauza asa ca cu ultime influente se opreste, iar odata cu oprirea sa timpul sta pe loc.Din capatul salii apare un domn sobru, lipsit parca de grija zilei de maine avand in maini un contract imaculat.
"Impresionante miscari ce-ti desarvarsesc caracterul de superior al rasei tale.Te urmaresc de ani intregi si pe langa tine eu par un lepros care vrea sa iti puna in ghips niste oportunitati.Sunt plin de framantari in ceea ce te priveste si nu te vreau inchisa in aceasta sala pe vecie dansand maiastru pentru niste lebede obosite ce se uita neintelegand arta si ardoarea ta catre frumos.Am un contract care ti-ar sparge clepsidra asteptarilor, te voi face ceea ce visezi de mica in schimbul a nimic.Cu mine alaturi vei fi un uragan de sentimente ce se destainuie pe scena.Nu vei regreta colaborarea aceasta interminabila, te asigur cu pielea-mi sfarainda de placerea de a te avea."
"Crezi ca nu stiu cine esti?Cine-mi propune mie fervori de diamant, succes de otel si stralucite zile in afara de un demon?N-am facut pact cu prostia in acesti ani de munca si nici n-o sa fac vreun pact cu tine acum.Crezi ca nu vad in ochii tai sticlosi de polei ce iti doresti de fapt?Marioneta nu vreau sa iti ajung in maini si nici sa imi cada in suflet boli si triste momente.Cauta pe altcineva, fiindca eu prefer sa imi rup degetele in speranta ca intr-o zi, pentru cateva minute ma vor aplauda oamenii asa cum merit.Te invit sa imi dai timpul inapoi si sa iti iei contractul diavolesc."
"Atunci, pentru ca imi refuzi aceasta invitatie, te blestem in clipele ce vor veni sa ai chip calamitat, suflet spart si trist, sa respiri melancolii, sa ramai singura si nimeni sa nu iti poata privii sufletul de uratenia corpului.Nimeni nu invinge destinul fara ajutor, iar tu, draga mea, tocmai ti-ai semnat sentinta la o moarte lenta.Ce nu stii tu este ca eu, cazut cum sunt din ceruri, pot transforma frumusetea zilei in noapte si oamenii in demoni.Asa ca, indiferent ca n-ai vrut sansa mea, tot vei fi cunoscuta ca o pedeapsa diavoleasca in loc de o muza a dansului frumos."
1907, Anglia.Oglinda adaposteste doi ochi acoperiti de o masca.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Alb de rai

Not in time

Mâini zbârcite